Strona główna / Aktualnosci / Dlaczego opinie w interneie są tak ważne? Co zrobić, aby uzyskać pozytywne opinie w Google?

Dlaczego opinie w interneie są tak ważne? Co zrobić, aby uzyskać pozytywne opinie w Google?

30.06.2021

Google to znana wszystkim przeglądarka, która z czasem włącza nowe funkcjonalności, które mogą wspierać Twój biznes. Zdarza się jednak tak, że Gogle może być swojego rodzaju wrogiem dla firmy w Internecie.

Funkcjonalność Google Moja Firma umożliwia użytkownikom wyrażenie swojej opinii na temat danej lokalizacji. Recenzję miejsca w Google można wyrazić na dwa sposoby - poprzez podanie ilość przyznanych gwiazdek i wpisanie własnoręcznie opinii.

Uwaga! Zdecydowana większość użytkowników czyta opinie w internecie!

 

Dlaczego opinie w Google są ważne?

Zbieranie opinii w Google może się okazać dla przedsiębiorcy niezwykle ważna. Doświadczenie pokazuje, że konsument ufa opiniom innych, czy to w internecie, czy w życiu codziennym. Potencjalny Klient, który myśli o zakupie w danym sklepie, a następnie przeczyta pozytywne opinie innych Klientów, będzie bardziej skłonny do ostatecznej decyzji zakupowej.

Warto wspomnieć także o tym, że opinie w Gogle są niezwykle ważne, ale musimy starać się robić wszystko, aby pozytywne komentarze i wysokie noty przeważały. Wizytówka Google, to pierwsze co wyświetli się po wpisaniu nazwy danej lokalizacji wyszukiwarkę Google. Opinie mogą zrobić wiele dobrego, ale niepochlebne mogą odwieźć potencjalnych klientów od zakupów czy skorzystania z naszych usług. Właśnie dlatego warto wiedzieć jak zdobywać pozytywne opinie w Google!

Kolejny niezwykle istotny fakt, dla którego każdy przedsiębiorca powinien dbać o pozytywne opinie na swojej wizytówce Google. Opinie mają wpływ na pozycjonowanie strony. Dzieje się tak, ponieważ dla wyszukiwarki również opinie są źródłem informacji o danej marce.

 

Jak zdobyć dobre opinie w Google?

Jest kilka sposobów na to, aby zdobyć dobre opinie klientów w wizytówce Google. Podstawą jest jednak najlepsza jakość obsługi, produktów i usług. Pamiętajmy, że zadowoleni Klienci rzadziej zostawiają po sobie ślad. Kiedy jednak zdarzy się Klient, który nie będzie zadowolony ze współpracy z firmą, z pewnością możecie się spodziewać negatywnej opinii. Jak aktywować tych pierwszych?

 

1. Uprzejma prośba

Czy wiecie, że nic nie działa lepiej na innych niż dobre nastawienie i uśmiech? Okazuje się, że jeżeli poprosisz o opinię swoich klientów, to większość z nich ją wystawi. Są małe szanse, że którakolwiek z tych opinii będzie negatywna. Prosić możesz na różne sposoby - zarówno stacjonarnie, jak i online.

 

2. Udostępnij

Prostota to pierwszy krok do sukcesu. Skopiuj link do opinii w Google Twojego biznesu i wrzuć, gdzie się da z dopiskiem, że to właśnie tu można zostawić opinię. Skorzystaj z Facebooka, Instagrama…

 

3. Odpowiadaj

Pamiętaj, że na opinie trzeba odpisać. To świadczy o Twoim podejściu do klientów. Osoby chcące zostawić opinie będą czuły, że mają po co, bo my będziemy mogli się odnieść do ich odczuć. Obierzcie swoją formę odpisywania na opinie, im bardziej oryginalna, tym większą uwagę przyciąga!

 

4. Kampania e-mail

Jeżeli zależy ci na opiniach zadowolonych klientów, spróbuj stworzyć kampanię, dzięki której będziesz w stanie wyłuskać zadowolonych klientów i wysłać prośbę mailową o wystawienie opinii wraz z linkiem.

Ciekawym pomysłem jest umieszczenie w treści e-mail’a interaktywnych gwiazdek. Po kliknięciu na jedną z nich otworzy się wizytówka Google, w której ponownie będzie można zaznaczyć swój typ. Ten sposób przynosi świetne efekty!

 

20 lat zawodu doradcy podatkowego

© 2016 Tax Credit

projekt i wykonanie: agencja interaktywna cyberstudio.pl, cms: abeon cms abeon.pl