ecpodatkowe.pl on Facebook
Strona główna / Aktualnosci /

Niespodziewane rezygnacje z pracy – duży problem dla polskich przedsiębiorców, cz. 1 – powody odejścia z pracy

Niespodziewane rezygnacje z pracy – duży problem dla polskich przedsiębiorców, cz. 1 – powody odejścia z pracy

17.09.2018

Na rynku pracy funkcjonuje wielu pracowników.  Z roku na rok jest ich coraz więcej, jednak równie szybko na rynku pojawiają się też nowe miejsca pracy. Od kilku lat obserwuje się zwiększone zapotrzebowanie na specjalistów i osoby, które poza wykształceniem wykazują zaangażowanie i kreatywność. Wiąże się to z migracjami pracowników, którzy pragną wykonywać jedynie interesujące ich prace, zyskując przy tym oczywiście jak największe zyski. Niestety w związku z tym wiele osób niezapowiedzianie zwalnia się z pracy, co jest dla przedsiębiorców niemałym problemem.


Zwolnienie się dobrego pracownika to bardzo duży problem dla osoby prowadzącej działalność. W ostatnich latach zaczęły one dostrzegać ten problem i próbują z nim walczyć. Odejście dobrego pracownika nie wiąże się bowiem jedynie z utratą siły roboczej, ale również czasu włożonego w jego przygotowanie do pracy, przewagi związanej z oryginalnymi pomysłami i sposobem prowadzenia firmy oraz nabywaniem klientów.


Trzeba przyznać, że obecnie z niekontrolowanymi odejściami pracowników przedsiębiorcy radzą sobie lepiej niż w ostatnich trzech latach, chociaż problem nadal jest widoczny w niewielkich firmach.


Jeżeli chodzi o statystyki, wskazują one na to, że blisko 35% osób, które podejmuje praktyki zawodowe, ocenia je negatywnie, a 14% zatrudnionych pracowników myśli o odejściu z pracy w 2018 r. (Barometr Rynku Pracy IX).

 

Dlaczego pracownicy odchodzą z pracy?


Pomimo tego, że na pierwszy rzut oka pracownicy firmy są zadowoleni ze swoich stanowisk, może się okazać, że mają oni zastrzeżenia co do pracy lub różnych innych aspektów związanych z firmą, w której pracują.


Zazwyczaj pracownicy decydują się na zmianę pracy w chwili, gdy otrzymują lepszą ofertę od konkurencji lub po prostu nie podoba im się obecna praca, wynagrodzenie lub po prostu atmosfera panująca w firmie.


Pensja


Oczywiście podstawowym problemem dla zatrudnionych jest niesatysfakcjonujące wynagrodzenie. Przedsiębiorca powinien pamiętać, że wartościowego pracownika należy odpowiednio wynagradzać, ponieważ najlepsi pracownicy nie narzekają na oferty pracy.


Brak szans na rozwój


Drugim bardzo dużym problemem jest odczuwanie przez pracownika, że się nie rozwija i nie ma w danej firmie szansy na awans. Pracownik powinien ciągle odczuwać, że ma możliwość rozwoju oraz bierze udział w ciekawych projektach. Gwarantują to szkolenia, przydzielanie nowych, ważniejszych zadań i umożliwianie awansu na wyższe stanowiska. Konkurencja może przekonać do siebie zatrudnionych tym, że oferują atrakcyjne kursy za darmo lub studia podyplomowe, po których ukończeniu pracownik będzie mógł przenieść się na bardziej odpowiedzialne stanowisko.


Niedocenianie i nakładanie zbyt dużej ilości obowiązków


Dla pracowników ważne jest, że mają poczucie wnoszenia wkładu do danej firmy dlatego, jeżeli są oni niedoceniani, czy powierza się im mało wymagające zadania, uznają, że nie są wcale potrzebni w danym przedsiębiorstwie. To samo tyczy się odwrotnej sytuacji, czyli zlecania pracownikowi zbyt wielu zadań.


Relacje interpersonalne


Z uwagi na to, że w pracy spędzamy połowę dnia, ważne są dla nas relacje ze współpracownikami oraz przełożonym. Jeżeli okazuje się, że pracownik nie potrafi odnaleźć się w towarzystwie i przeszkadza mu panująca w firmie atmosfera, szybko będzie chciał zrezygnować z pracy.

20 lat zawodu doradcy podatkowego

© 2016 Tax Credit

projekt i wykonanie: agencja interaktywna cyberstudio.pl, cms: abeon cms abeon.pl