Nowe usługi Służby Celnej, które ułatwią życie przedsiębiorcom i podróżnym
10.09.2014
Innowacyjne usługi dla przedsiębiorców i podróżnych ucieszą tych, którzy mają do czynienia ze Służbą Celną i Administracją Podatkową. Urzędy te mają działać dużo szybciej i bardziej efektownie.
Prowadzenie działalności gospodarczej ma być coraz łatwiejsze. Zakłada się przede wszystkim scentralizowanie poboru należności celnych, podatkowych i innych przez wprowadzenie jednego okienka rozliczeniowego dla przedsiębiorców. Opłaty będą kierowane tylko do jednej izby celnej, co usprawni cały proces regulowania należności. Służba Celna chce, jak twierdzi jej szef Jacek Kapica „ułatwić legalną działalność gospodarczą i usuwać bariery biurokratyczne oraz doskonalić współpracę".
Nowa wizja Służby Celnej to: „Służba Celna innowacyjnie wykorzystująca wiedzę do świadczenia lepszych usług w erze cyfrowego stylu życia". Służba Celna postawiła sobie za zadanie wzmocnienie działań antykorupcyjnych i zapobieganie nepotyzmowi. Klient ma być postawiony w centrum uwagi, a jego obsługa ma być usytuowana na bardzo wysokim standardzie. Nowości i zmiany, które są stopniowo wdrażane, z pewnością ułatwią załatwianie formalności z wyżej wymienionymi urzędami.
Niektóre ze zmian to:
- E-załączniki,
- Jednolity standard wpłat na rachunki izb celnych,
- Centrum Urzędowego Dokonywania Odpraw – CUDO,
- Ułatwienia w portach morskich,
- Ułatwienia w przeładunkach i doładunkach,
- Przewóz dzieci i młodzieży szybciej przez granicę,
- System eBooking Bus.
Więcej informacji na stronie Służby Celnej.