ecpodatkowe.pl on Facebook
Strona główna / Biuro rachunkowe / Opodatkowanie internetowej sprzedaży aukcyjnej

Opodatkowanie internetowej sprzedaży aukcyjnej

Internetowa sprzedaż może być dobrą alternatywą dla pracy na etacie, zwłaszcza dla świeżo upieczonych matek, które większość swojej uwagi i czasu powinny poświęcać nowonarodzonemu dziecku. W ten sposób można zarabiać bez wychodzenia z domu (jeśli nie liczyć wyjścia na pocztę, aby wysłać towar).

Atrakcyjne ceny na aukcjach internetowych to dobra okazja do zarobku, ponieważ produkty można łatwo i szybko odsprzedać z zyskiem. Taka działalność gospodarcza, jak każda inna, wymaga oczywiście legalizacji - osoba, która zarabia w ten sposób pieniądze na serwisach aukcyjnych, musi zarejestrować swoją działalność w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, a także w Urzędzie Skarbowym, a co za tym idzie – obliczać i płacić podatki. Ponadto musi zgłosić swoją firmę do ZUSu i regularnie opłacać składki.

 

Ustawa o swobodzie działalności gospodarczej mówi, że osoba fizyczna, która chce prowadzić jakąkolwiek działalność gospodarczą na niewielką lub średnią skalę - czyli taką, z której roczny przychód nie będzie przekraczał 15 000€ - może wybrać jeden z dwóch sposobów opodatkowania. Pierwszym z nich jest prowadzenie PKPiR, czyli Podatkowej Księgi Przychodów i Rozchodów, drugim – ryczałt przychodów ewidencjonowanych, czyli prostsza forma opodatkowania. Jeśli zdecydujesz się na prowadzenie PKPiR, możesz mieć trochę więcej trudności niż w przypadku ryczałtu. Zwykle na serwisach typu Allegro zakupu dokonujemy u osoby prywatnej, która niestety nie wystawi nam rachunku. Aby wpisać przychód do PKPiR, konieczne jest posiadanie dowodu zakupu, którym może być dokument zawierający:

  • wystawcę lub strony operacji gospodarczej (nazwy i adresy);
  • datę wystawienia dokumentu i datę operacji gospodarczej;
  • przedmiot operacji gospodarczej, jego wartość i ilość;
  • podpisy osób uprawnionych do udokumentowania operacji gospodarczej oraz oznaczenie dokumentu.

Aby uzyskać taki dokument, należy poprosić sprzedawcę o załączenie go do wysyłanego towaru w wydrukowanej formie wraz z własnoręcznym podpisem.

 

Masz pytanie dotyczące powyższego tematu albo innego, także związanego z opodatkowaniem / księgowością? Możesz zadać je TUTAJ.

 

20 lat zawodu doradcy podatkowego

© 2016 Tax Credit

projekt i wykonanie: agencja interaktywna cyberstudio.pl, cms: abeon cms abeon.pl