Strona główna / Dylematy przedsiębiorcy / Jak wypromować sklep internetowy małym kosztem?

Jak wypromować sklep internetowy małym kosztem?

Ciągły postęp technologiczny zapewnia już w tej chwili wykorzystywanie do sprzedaży takich źródeł jak aukcje, sklepy internetowe, różnego rodzaju platformy czy programy partnerskie. Można także mówić coraz śmielej o mobilnych aplikacjach, czy nawet mediach społecznościowych.

W internecie panuje coraz większa odpowiedzialność prawna, dlatego ludzie bardziej ufają stronom sprzedażowym. Mają świadomość ochrony konsumenckiej, co dodaje im odwagi.

Okazuje się, że wiedza oraz chęci mogą zapewnić nam bardzo dobre wyniki sprzedażowe online, przy możliwie niskim nakładzie finansowym.

 

Jak więc rozwijać sklep internetowy bez większych poświęceń finansowych?

Aby prowadzić sklep internetowy, szczególnie na początku, nie trzeba wynajmować biura. Bardzo często przedsiębiorcy prowadzą sprzedaż online z własnych domów, co stanowi pierwszą potężną oszczędność. Oczywiście, sprawa może wyglądać podobnie, jeżeli chodzi o magazyn (o ile produkt na to pozwala).

Każdy przedsiębiorca ma możliwość wyboru, stawiając swój sklep online. Istnieją abonamenty, które opłaca się w zamian za gotową stronę sprzedażową. Gotowe szablony mają taką przewagę, że zostały obmyślane przez kogoś kompetentnego, więc często zawierają najnowsze, funkcjonalne opcje. Poza tym są one stworzone zgodnie z algorytmami Google! Tego typu wyjście to koszt od kilkudziesięciu złotych miesięcznie nawet do kilkuset. Może się jednak okazać, że możliwości zawarte w ramach szablonu sprawiają, że klienci chcą kupować właśnie na tej stronie i nawet jeżeli koszt zamknąłby się w 300 złotych, to wciąż jest to opłacalne dla przedsiębiorcy.

Tu oszczędnością jest także czas przedsiębiorcy, który może zainwestować w inne sektory swojej działalności.

Istnieje także możliwość stworzenia strony internetowej samemu. Takie wyjście wymaga na pewno czasu, aby móc zgłębić wiedzę dotycząca stawiania strony sprzedażowej. Ta opcja jest na pewno mniej kosztowna - jednorazowy wydatek, ale z pewnością zabierze bardzo dużo czasu.

Możesz także udać się do freelancera, który wraz z Tobą i Twoimi upodobaniami stworzy stronę Twoich marzeń. Jest to jednorazowy koszt, a stawka za pracę - zależy od zleceniobiorcy.

 

Gdzie jeszcze szukać oszczędności?

 

Zdjęcia

Wszystko zależy od punktu, w którym obecnie się znajdujesz. Pamiętaj, że profesjonalne zdjęcia, które znajdą się przy produktach na Twojej stronie, nie koniecznie muszą wyjść spod ręki najlepszego fotografa w mieście. Obecnie nawet telefony komórkowe zapewniają wysoką jakość zdjęć. Jeżeli znajdziesz czas, możesz się tym zająć. Jeżeli nie, przekaż to zadanie jednemu z pracowników, lub nawet zatrudnij pracownika, który zajmie się takimi rzeczami (prowadzenie mediów społecznościowych, sesje zdjęciowe, tworzenie treści na stronę). Możesz też wybrać jeden dzień w miesiącu, w którym będą robione sesje i podjąć współpracę ze studentem, którego stawki nie będą przesadnie wygórowane.

 

Treści

Niezwykle ważny punkt w biznesie online. Internet stoi grafiką i treścią. Treści tworzone na stronę internetową to najczęściej próba przypodobania się całemu systemowi Google. Właśnie dlatego często sklepy internetowe prowadzą m.in. bloga. Treści powinny być oparte o zasady SEO, tak aby dobrze się pozycjonowały. Częste używanie słów, które obecnie dobrze pozycjonują się w Google to już duży sukces. Dla mniej doświadczonych osób wystarczy nawet sama wyszukiwarka Google, która podpowie, jakie są teraz najpopularniejsze sformułowania. Jak wyżej, aby zaoszczędzić możesz wziąć to na siebie lub przekazać to jednemu z pracowników. Najczęściej jednak przedsiębiorcy powierzają tego typu działanie doświadczonym copywriterom.

 

Postaw na platformy

Jeżeli jeszcze nie czujesz się na tyle gotów finansowo, aby stawiać własną stronę sprzedażową, skorzystaj z możliwości wystawienia produktów na platformach sprzedażowych tj. Allegro. Koszt umieszczenia produktu na takiej platformie może wahać się od 0,5 zł do nawet 30 zł. Wszystko zależy od dodatków, które chcemy wykorzystać (np. podświetlenie ogłoszenia). W tego typu miejscach zawsze będzie pobierana prowizja od zakupu (zwykle około 4%).

Często przedsiębiorcy prowadzą równolegle swoje sklepy internetowe i korzystają z platform sprzedażowych, aby zwiększyć zasięgi, a tym samym sprzedaż.

 

Media społecznościowe

Coraz bardziej popularne serwisy społecznościowe to idealne miejsce dla biznesu. Przede wszystkim umożliwiają budowanie wizerunku firmy, komunikację z klientem, ale także stanowią miejsce do sprzedaży produktów. Tak naprawdę jedyne koszty, jakie możemy ponieść, są to koszty reklamy, na którą sami ewentualnie się decydujemy. Jesteśmy zwolennikami działania w mediach społecznościowych, bo w tym momencie wiodą one prym w kwestii budowania relacji z klientem.

20 lat zawodu doradcy podatkowego

© 2016 Tax Credit

projekt i wykonanie: agencja interaktywna cyberstudio.pl, cms: abeon cms abeon.pl