ecpodatkowe.pl on Facebook
Strona główna / Dylematy przedsiębiorcy / Jak zaistnieć na rynku?

Jak zaistnieć na rynku?

Wejście nowej firmy na rynek zawsze wiąże się z naruszeniem pewnej struktury już istniejących sieci powiązań między dostawcami, klientami czy wykonawcami. Jak sprawnie i permanentnie zaistnieć w świadomości klientów oraz innych podmiotów uczestniczących w obszarze gospodarki? Bardzo łatwo – trzeba tylko znać kluczowe działania związane z wprowadzeniem nowej firmy na rynek.

  • Biznesplan, który jest o tyle ważny, że pozwala nam zaplanować koncepcję biznesu. Pomaga zaznajomić się z rynkiem oraz ustalić priorytety naszej firmy. Ważne jest, by nie pominąć analizy potencjalnego klienta oraz inwestora. Konstruując biznesplan, nie można podchodzić optymistycznie do badania ryku, gdyż nazbyt pozytywna i powierzchowna ocena stanowi źródło porażek.
  • Dobra nazwa firmy – nic w tym zaskakującego, ponieważ nazwa stanowi pierwszą wizytówkę firmy. Pamiętajmy, aby nazwa była oryginalna, niosła za sobą określoną informację oraz by była stosowna. Dowolność nazwy firmy ograniczana jest Kodeksem Prawa Cywilnego, kodeksem spółek handlowych oraz ustawą o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji. Regulacje te mówią o tym, by nazwa firmy była związana z rodzajem działalności, jaką podejmuje.
  • Rejestracja znaków towarowych. Wyobraźmy sobie, że nasz konkurent, widząc sukces nasze firmy, wykorzystuje zaufanie, jakim klienci darzą naszą markę i wprowadza bliźniaczo podobny znak swojej własnej firmy. Z prawnego punktu widzenia, jeśli nie posiadamy wyłącznych praw do znaku towaru, nasza konkurencja pozostaje bezkarna. Warto jest więc zarejestrować nazwę naszej firmy, a także znak towarowy. Aby to zrobić, należy udać się do Urzędu Patentowego. Dzięki temu unikniemy nieprzyjemnych sytuacji związanych z plagiatem, oraz – dodatkowo - umocnimy naszą pozycję w świecie biznesu.
  • Rejestracja domeny internetowej - należy pamiętać, że założenie strony internetowej nie jest jednoznaczne z założeniem działalności gospodarczej. W dzisiejszej dobie komputerów prawda jest niestety brutalna – firma musi istnieć w wirtualnym świecie. Biorąc pod uwagę niskie koszty wykupienia domeny internetowej, zyskujemy łatwiejszy dostęp do klienta oraz działamy w szerszym obszarze gospodarczym.
  • Promocja nowego biznesu. Chyba nikogo nie trzeba przekonywać, że dobrze zrobiona kampania promocyjna otwiera nowej marce drzwi do sukcesu. Nie należy zatem oszczędzać budżetu na reklamę oraz promocję. Zejdźmy jednak na ziemię – dobrze wiemy, że zasób kapitału początkującej działalności gospodarczej jest niewielki. Zastosujmy więc mniej kosztowne działania marketingowe. Oto kilka z nich: - wykorzystaj swoją własną energię i wiarę w nową markę i nowy produkt. Rozmawiaj z potencjalnymi klientami i przekonuj ich do innowacyjności swojej marki, - wykorzystaj siłę poczty pantoflowej, - dobrą taktyką jest organizowanie i celebrowanie małych sukcesów naszej firmy, - pamiętaj o oprawie wizualnej – zadbaj o odpowiednią grafikę swojej strony, pomyśl o szyldach i katalogach. Pamiętaj aby strona wizualna Twojego biznesu była konsekwentna w kolorystyce i stylu.
  • Kontakty biznesowe. Mówiąc o „podstawowych kontaktach biznesowych“ mamy na myśli trwałe więzi między stałymi klientami, ale także stałymi dostawcami materiałów, towarów i usług. Kluczem do permanentnych kontaktów biznesowych jest tzw. wymiana relacyjna. Polega ona na długofalowej współpracy powiązanej ze sobą sieciowo i zapewniającej wspólne i maksymalne korzyści.

Budowanie swojej pozycji na rynku dla każdego nowicjusza jest trudne. Posługując się powyższymi wskazówkami trzeba pamiętać, że głównym warunkiem osiągnięcia sukcesu jest motywowanie samego siebie oraz – co niezwykle istotne – konsekwencja.

 

Masz pytanie dotyczące powyższego tematu albo innego, także związanego z opodatkowaniem / księgowością? Możesz zadać je TUTAJ.


20 lat zawodu doradcy podatkowego

© 2016 Tax Credit

projekt i wykonanie: agencja interaktywna cyberstudio.pl, cms: abeon cms abeon.pl