ecpodatkowe.pl on Facebook
Strona główna / Dylematy przedsiębiorcy / Zasady dobrego przedsiębiorcy

Zasady dobrego przedsiębiorcy

W ostatnich latach dzięki dotacjom z urzędów pracy i z Unii Europejskiej w Polsce powstało wiele przedsiębiorstw. Do rozwijania własnego biznesu zachęca także dwuletnia ulga w opłacaniu składek na ZUS. Żeby jednak firma przetrwała, potrzebny jest nie tylko świetny pomysł, ale też jego realizacja.

Aby Twój biznes się rozwijał, musisz przestrzegać kilku prostych zasad:

  1. Inwestuj. Niestety, na początku musisz wyłożyć kwotę proporcjonalną do zasięgu Twoich działań. Nie wierz tym, którzy mówią, że świetny interes założyli bez grosza przy duszy. Powinieneś dysponować finansową bazą, która nie tylko pozwoli na swobodny start, ale też wystarczy na reklamę.
  2. Reklamuj. Bądź w tej reklamie solidny – niech ona świadczy o jakości Twoich usług. Skorzystaj z pomocy fachowców, ale też uwzględnij znajomości i możliwość wzajemnego promowania firm. Niech Twoim potencjalnym klientom na stałe wryje się w pamięć nazwa Twojego przedsiębiorstwa.
  3. Ucz się. I to nie tylko na swoich błędach. Czytaj, śledź odpowiednie portale w Internecie, bądź otwarty na branżowe nowinki, dokształcaj się. Współczesny świat dynamicznie się zmienia, a Ty – jako właściciel firmy – nie możesz zostać w tyle. Korzystaj też z doświadczenia tych, którzy w biznesie już coś osiągnęli.
  4. Zatrudniaj. Trudno jest prowadzić firmę w pojedynkę – właściciel obarczony wszystkimi obowiązkami, przytłoczony odpowiedzialnością i pozbawiony możliwości skorzystania z urlopu (nie mówiąc o zwolnieniu lekarskim) nie może działać efektywnie. Statystyki wskazują, że większe szanse przetrwania mają przedsiębiorstwa zatrudniające pracowników – ponad połowa funkcjonuje dłużej niż pięć lat.
  5. Szanuj klienta. Najlepszy klient to zadowolony klient. Pamiętaj o promocjach i programach lojalnościowych, ale przede wszystkim szanuj ludzi, którzy korzystają z Twoich usług i polecają Cię innym. To dzięki nim Twoja firma funkcjonuje i od nich zależy jej przyszłość.

Wiele też zależy od samego pomysłu na biznes, od zaangażowania i kompetencji, a także od tego, czy w danym momencie jest zapotrzebowanie na oferowane przez nas usługi. Zanim zaczniesz działać – przemyśl, dowiedz się, sprawdź, popytaj. Trzymaj się faktów i pamiętaj – same chęci nie wystarczą!

 

Masz pytanie dotyczące powyższego tematu albo innego, także związanego z opodatkowaniem / księgowością? Możesz zadać je TUTAJ.

 

20 lat zawodu doradcy podatkowego

© 2016 Tax Credit

projekt i wykonanie: agencja interaktywna cyberstudio.pl, cms: abeon cms abeon.pl