Strona główna / Marketing internetowy / 7 powodów, dla których warto prowadzić blog w sklepie internetowym!

7 powodów, dla których warto prowadzić blog w sklepie internetowym!

Prowadzisz sklep internetowy i masz poczucie, że nie do końca wykorzystujesz jego potencjał? Jak dotrzeć do klienta w nowy, nieoczywisty sposób? Oczywiście, zacząć prowadzić blog! Prowadzenie bloga w sklepie internetowym stało się jednym z głównych narzędzi marketingu dla firm. Warto wyznaczyć osobę, która zajmie się tworzeniem wartościowych treści dla twoich obecnych lub przyszłych klientów.

Coraz więcej firm świadczy usługi outsourcingu właśnie w tej dziedzinie, dlatego warto wyznaczyć część budżetu na takie działanie. Biorąc pod uwagę, że w istnieje około 150 000 000 blogów, a mniej więcej co 0,5 sekundy pojawia się nowy post w internecie, warto zastanowić się nad stworzeniem własnego bloga, jako narzędzia marketingowego do pozyskiwania nowych klientów.

Optymalna długość tekstów blogowych wynosi od 2200 do 2500 słów, a jedną z najbardziej popularnych platform do tworzenia wpisów blogowych jest WordPress.

 

Poniżej przedstawiamy wam siedem powodów, dla których wasz sklep internetowy potrzebuje bloga ⏬

 

1. Pozycjonowanie!

Jednym z głównych powodów, dla których tworzymy bloga sklepu internetowego, jest oczywiście pozycjonowanie. Umiejętne formułowanie zdań i używanie słów kluczowych ma pozytywny wpływ na rozpoznawalność marki i na jej pozycjonowanie się w Google. Stosowanie w tekstach słów kluczowych, atrakcyjnych dla systemu Google’a sprawi, że wyszukiwarka zacznie wypychać do góry daną stronę, a co za tym idzie, będzie ona bardziej zauważalna dla potencjalnych klientów. Dodatkowym atutem prowadzenia bloga będzie ciągła aktywność na stronie, co Google również traktuje na plus.

 

2. Bądź ekspertem w swojej branży

Klient wierzy, że jeżeli chcemy sprzedać mu jakiś produkt to mamy na jego temat wiedzę. W sklepie stacjonarnym można udowodnić to, posiadając wykwalifikowanych sprzedawców, ale jeśli chodzi o sprzedaż internetową, tutaj możemy pokazać swoje kompetencje w postaci bloga, który będzie dla potencjalnego klienta drogowskazem i źródłem wiedzy. Im lepiej zostanie stworzona treść, tym większą konkurencję będziemy stanowić na rynku.

  

3. Stworzenie więzi między marką a potencjalnym klientem

Blog poza merytoryczną treścią, która jest wartościowa dla przyszłych bądź obecnych klientów, pozwala na skrócenie dystansu między nimi a przedstawicielami firmy. Dlatego tak często blogi są pisane prostszym językiem czy bezpośrednimi zwrotami do czytelników. Obecnie coraz powszechniejszym trendem jest jak największa bliskość z klientem.

 

4. Nieagresywny sposób na promocję produktów

Blogi bardzo często są prowadzone w formie poradnika, dlatego nikogo nie zdziwią produkty, które mogą się przydać, są modne w danym okresie lub które po prostu warto mieć. Użytkownicy, czytając tego typu teksty, będą wręcz oczekiwać przykładów w postaci konkretnych produktów, które mogą rozwiązać ich problemy bądź przydać się w życiu. Właśnie dlatego dobrze stworzona treść w połączeniu z grafiką, a także produktami ze sklepu internetowego, nie zostanie uznana za natarczywą reklamę.

 

5. Ustalenie celu i filozofii marki i utrwalenie ich w świadomości użytkowników

W dzisiejszych czasach konkurencja na rynku jest niezwykle duża. Jeżeli prowadzimy biznes, który jest niszowy, to może być nam dużo łatwiej. Jeżeli jednak jesteśmy jednymi z wielu, to musimy się wyróżniać. Obecnie użytkownicy i konsumenci bardzo cenią sobie jasne zasady filozofii marki. Jako marka warto istnieć w internecie i w mediach z jasno sprecyzowanymi poglądami, które nikogo nie urażą. Coraz częściej firmy wspierają pewne grupy społeczne bądź różne akcje charytatywne, warto o tym pisać. Wszystko, co pozytywne, będzie tworzyło świadomość marki w oczach ludzi i może zaistnieć na Twoim blogu.

 

 

6. Chęć komunikacji z użytkownikami

Prowadzenie bloga w sklepie internetowym jest wyrazem chęci kontaktu z obecnymi bądź przyszłymi klientami. Zachęcamy ich do wirtualnej rozmowy na tematy dotyczące naszej dziedziny. Dzięki wpisom blogowym możemy również dowiedzieć się jaką opinię klient posiada o naszej marce m.in. poprzez komentarze występujące pod wpisami.

 

Uwaga! Warto zwrócić uwagę na to, że nigdy nie należy lekceważyć wiadomości od klientów, niezależnie od tego, czy są one pozytywne, czy negatywne.

 

7. Tworzenie swojej własnej grupy odbiorców

Jeżeli nasi czytelnicy widzą w nas i w naszym blogu wartość dodaną to jest duża szansa, że staną się oni naszymi klientami. Tworzenie ciekawych i wartościowych wpisów sprawi, że użytkownicy będą regularnie odwiedzać naszą witrynę i stworzą pewnego rodzaju społeczność, a co za tym idzie, będziemy tworzyć świadomość naszej marki w ich głowach, jako godnej zaufania i przekazującej przydatną wiedzę. Użytkownicy, korzystając z wiedzy, która pojawia się na naszym blogu, ufają nam na tyle, aby zrealizować zakup u nas, nie u konkurencji.

 

Jesteśmy przekonani, że prowadzenie bloga w ramach sklepu internetowego posiada właściwie same plusy. Powyżej stworzyliśmy dla Ciebie złotą siódemkę, która z pewnością zmotywuje Cię do stworzenia własnego bloga!

20 lat zawodu doradcy podatkowego

© 2016 Tax Credit

projekt i wykonanie: agencja interaktywna cyberstudio.pl, cms: abeon cms abeon.pl