Strona główna / Marketing internetowy / Czym jest content marketing?

Czym jest content marketing?

Strategia polegająca na publikacji wartościowych, z punktu widzenia potencjalnych klientów, treści. Treści, które zbudują trwałą relację pomiędzy odbiorcami a osobami, które będą promować wartościowe treści.

Content marketing to działania, które dadzą odbiorcy realną, przydatną wiedzę. To wiedza, której odbiorca pożąda i przyjmie ją z uśmiechem, jeżeli zostanie ona przekazana w przyjazny sposób.

Oczywiście, w ostatecznym rozrachunku nasze działania (marketing treści) ma skłonić odbiorcę do skorzystania z tego, co przyniesie nam zysk.

Nie ma jednak wątpliwości, że tworzenie wartościowych treści sprzyja pogłębianiu relacji z odbiorcą, która jak wiemy, jest niezwykle ważnym elementem długotrwałego sukcesu marki.

Należy wspomnieć, że jednym z głównych zadań content marketingu, zaraz obok tworzenia wizerunku marki, jest oczywiście pozycjonowanie się w Google. Pozycja w wyszukiwarce w dużej mierze zależy od wartościowego content na stronie www. Za wszystko odpowiedzialne jest w tym przypadku naturalne linkowanie prowokowane przez content marketing. Naturalne linkowanie jest niezwykle ważne dla Google, dlatego strony, które wyróżniają się na tym tle, będą podbijane wyżej w wyszukiwarce. To proste, prawda?

 

Formy content marketingu:

  •  opisy produktów — optymalnie opis produktu powinien zawierać około 1000 znaków bez spacji, a jego treść powinna być przeplatana słowami kluczowymi. Jego treść powinna być unikalna (ta zasada dotyczy oczywiście każdej tworzonej treści, niezależnie od formy - kopiuj-wklej jest niedopuszczalne, a wręcz szkodliwe).
  •  blog — dłuższe teksty tematyczne. Zwykle ich forma jest „luźniejsza” niż forma innych treści. Blog jest niezwykle wartościowy z punktu widzenia SEO.
     
  •  vlog — treści blogowe przekazane za pośrednictwem filmu video.
     
  •  e-newsletter — wysyłanie wiadomości e- mail z wartościową zawartością.
     
  •  poradniki — niezwykle popularne wpisy z zakresu „know-how”. Obecnie odbiorcy, którzy nie widzą co robić, próbują „wygooglować” swój problem. My możemy dać im odpowiedź, a tym samym zaprosić na naszą stronę.
     
  •  filmiki video — podobnie jak vlogi, przyjemne w odbiorze, zwykle wykorzystują znane narzędzie do publikacji YouTube.
     
  •  ikonografiki — połączenie grafiki i wartościowego tekstu to już sukces. W końcu każdy lubi widzieć ładne obrazy i dowiadywać się ciekawych rzeczy.
     
  •  eBook — czyli elektroniczna książka. Większy format, ale może być strzałem w dziesiątkę, jeżeli dobrze określimy temat publikacji i grupę docelową.
     
  •  Treści eksperckie — artykuły, które sugerują dużą wiedzę autora w jakiejś dziedzinie. Ściśle określony temat i najwyżej jakości dbałość o rzetelną wiedzę może przynieść duże korzyści w postaci przypływu odbiorców z grupy docelowej.
     
  •  FAQ — podobno kto pyta, nie błądzi. Warto wiec stworzyć bazę pytań i odpowiedzi. Warto przecież, aby odbiorca znalazł odpowiedzi na nurtujące go pytania właśnie na naszej stronie. Być może pozostanie na niej dłużej?
     
  •  quiz — każdy lubi sprawdzać swoją wiedzę w danej dziedzinie. Nie wstydź się tego wykorzystać.
     
  •  forum dyskusyjne — jeżeli otworzysz forum zatytułowane interesującym Cię tematem (dot. produktu lub usługi), na który użytkownicy będą mogli dyskutować, to właśnie oni będą tworzyć content!
     
  •  gry online — forma zabawy, która przyciągnie odbiorców.
     
  •  magazyn online — dobrze stworzony elektroniczny magazyn, który przyciągnie uwagę zainteresowanych daną tematyką? Miesięcznik, kwartalnik-jak uważasz. Ważne, że tworzysz wartość dla potencjalnych klientów i systematycznie będą oni w kontakcie z marką.
     
  •  Webinar — zaproponuj użytkownikom szkolenie, prezentację, które realnie wpłyną na poziom ich wiedzy w danej dziedzinie. Mały gest, a zostawia po sobie wielkie wrażenie.

... i wiele innych.

 

Jak widzicie, lista jest długa, a to wciąż nie wszystko. Okazuje się, że content marketing, czyli marketing treści to niezwykle obszerne pojęcie, które ograniczyć może jedynie wyobraźnia. Wszystko, co jest w stanie zapewnić odbiorcy wartościową treść taką, której poszukuje sam odbiorca, będzie wartościową treścią, którą warto wykorzystać jako narzędzie do tworzenia lojalnej i pokaźnej grupy odbiorców.

 

 

 

20 lat zawodu doradcy podatkowego

© 2016 Tax Credit

projekt i wykonanie: agencja interaktywna cyberstudio.pl, cms: abeon cms abeon.pl