Strona główna / Marketing internetowy / Czym jest Google Ads? Rodzaje reklam i zasady targetowania.

Czym jest Google Ads? Rodzaje reklam i zasady targetowania.

 

Działania marketingowe to niezwykle ważny element prowadzenia biznesu. Coraz częściej przenosimy swoje towary i usługi do sieci, a stronom www poświęcamy więcej czasu, aby stały się bardziej przyjazne dla potencjalnych klientów. Nic dziwnego, klienci z roku na rok, coraz chętniej kupują w sieci, dlatego warto wykorzystywać wszystkie efektywne narzędzia do świadomego i odpowiedzialnego marketingu online.

 

Właśnie dlatego warto wspomnieć o narzędziu stworzonym przez Google, a dokładnie o Google Ads (wcześniej nazywanym AdWords). Jest to cały system zaproponowany przez Google do kreowania i prowadzenia kampanii reklamowych w internecie. Kampanie są prowadzone na bardzo szerokim polu, zarówno w samej wyszukiwarce, jak i innych miejscach tj. blogi, portale itp.

 

Ceny funkcjonujące w danej chwili są ściśle uzależnione od konkurencji w danej branży i osoba, która chce wypromować reklamę, decyduje o tym, ile jest w stanie zapłacić.

 

Reklamy w systemie Google Ads są widoczne od chwili rozpoczęcia kampanii, jednak ich skuteczność jest wyższa trochę później, z powodu konieczności zebrania przez system informacji o konwersjach, a to bywa czasochłonne.

 

Niezwykle ciekawe jest to, że reklamy nie są wyświetlane przypadkowo. Zebrane informacje na temat wyszukiwań w przeglądarce przez użytkowników, sprawiają, że reklama może być bardzo trafnie dopasowana do odbiorcy. Przykład? Nic prostszego! Wpisujesz w Google hasło „skórzana kurtka”, a kilka dni później buszując po stronach, widzisz mnóstwo reklam na czele z kutrami.

 

Jakie reklamy można stworzyć w Google Ads?

 

Reklamy tekstowe

 

Najprostsza forma reklamy, opatrzona jedynie tekstem. Ten typ reklamy sprawdzi się właściwie w każdej branży. Na ten moment można powiedzieć, że reklama tekstowa jest wizualnie bardzo podobna do organicznych wyników, co może być jej atutem, dla użytkowników, którzy nie lubią być nagabywani reklamami. Oczywiście, reklama działa na zasadzie pozycjonujących się aktualnie fraz, dlatego jest odpowiedzią na wyszukiwania użytkownika. Zawsze pojawia się wyżej niż inne, organiczne wyniki. Po kliknięciu w wyświetlony link trafiamy na stronę docelową.

 

„Tylko połączenie”

 

Podobny format do reklamy tekstowej, jednak ten typ reklamy nie sprawdzi się we wszystkich branżach. Reklama jest nastawiona na szybki kontakt. Po kliknięciu w link umożliwia on nam połączenie się z numerem firmy. Świetne wyjście w biznesie, który nie wymaga dłuższego zastanawiania się nad wyborem firmy świadczącej usługi. Może to być m.in. usługi wymiany zamków, ubezpieczyciel, a nawet pizzeria.

 

DSA, czyli dynamiczne reklamy

 

Z pozoru niczym nie różnią się od reklam tekstowych, jednak mechanizmy ich tworzenia są zupełnie różne. W przypadku DSA reklamodawca jest odpowiedzialny za stworzenie tylko jednego wiersza opisu, a resztę robi za niego sprytny system Google Ads, który idealnie kontroluje wyszukiwania użytkowników i dopasowuje się do nich, dzięki czemu skuteczność reklamy jest znacznie wyższa. Bardzo dobre wyjście, dla stron www, które mają dużą ilość treści. Ten typ reklamy sprawia, że nasza strona może pokazać się nawet użytkownikowi, który zadał niezwykle trudne pytanie w wyszukiwarce. To bardzo duży plus tego formatu.

 

PLA, czyli reklama produktowa

 

Reklama, która wyświetla się na samej górze wyszukiwarki. Są to pojedyncze produkty, które widzimy z krótkim opisem, zdjęciem i ceną. Użytkownicy uwielbiają ten typ reklamy, bo jest szybki i zapobiega niezadowoleniu potencjalnego klienta na stronie. Warto pamiętać, aby opisy i nazwy produktów były tworzone zgodnie z najczęstszymi wyszukiwaniami użytkowników, dzięki temu reklama będzie jeszcze bardziej dopasowana do oczekiwań.

 

 

GDN, czyli reklamy banerowe

 

Google Ads dysponuje dużą ilością rozmiarów banerów wyświetlanych na różnych stronach i portalach. Reklama musi być często tworzona w różnych rozmiarach, co może być nieco uciążliwe, ale dobrze przygotowana, na pewno przekłuje uwagę nie jednej osoby. Dużą zaletą takiej reklamy jest duża dowolność w jej tworzeniu (kwestia wizualna).

 

Elastyczne reklamy

 

Google Ads umożliwiło wprowadzenie reklam dynamicznych, które u swojej podstawy mają jedynie „składniki”, z których powinna się zostać stworzona reklama (według reklamodawcy), a także kilka nagłówków oraz tekstów do reklamy, logo firmy w dwóch formatach, 2-4 obrazków reklamowych. W ten sposób system sam stworzy reklamy, bazując na podstawach, które otrzymał. Sam będzie sprawdzał i testował różne możliwości, ostatecznie wybierając te najbardziej efektywne.

 

Reklama na poczcie Gmail

 

Gmail jako integralna część Google, również ma możliwość rozpowszechniania reklam. W tym przypadku reklamy są wysyłane droga mailową. Opłata za tego typu reklamę odbywa się wtedy, gdy użytkownik otworzy pełną treść wiadomości.

 

Reklama w YouTube

 

Każdy wie, ile reklam trzeba obejrzeć, aby spokojnie przesłuchać utwór. Biorąc pod uwagę, że YouTube jest jedną z największych wyszukiwarek na świecie, nie warto lekceważyć tego potencjału. Kilkosekundowe filmiki, które można pominąć lub nie. Wiele osób chwali sobie ten typ reklam.

 

Jak działa Google Ads?

 

Reklamy muszą być dobrze dobrane do danego użytkownika, w przeciwnym razie nie ma to najmniejszego sensu. Właśnie dlatego, Google bazuje na kilku podstawowych zasadach targetowania reklam:

 

1. Kluczowe słowa - reklamodawca decyduje jakie słowa będą przyczynkiem do wyświetlenia się reklamy przed oczami użytkownika.

2. Geografia - targetowanie na podstawie lokalizacji lub zapytań o dany kraj czy region.

3. Demografia - ten typ targetowania sprowadza się do określenia danych demograficznych pożądanych użytkowników. Może to być płeć lub wiek...

4. Zainteresowania - Google Ads ma informacje na temat historii wyszukiwań. Na tej podstawie możemy skierować reklamę do osób, które w danym czasie były zainteresowane jakimś tematem.

5. Urządzenia - możesz sprawdzić jakie urządzenia (telefon, komputer, tablet) najczęściej odwiedzają twoją stronę i pod takie urządzenia stworzyć reklamę.

6. Harmonogram - masz możliwość stworzenia reklamy, która będzie wyświetlała się jedynie w godzinach twojej pracy, co pomoże uniknąć niezadowolenia klientów.

7. Remarketing - czyli powrót do tych, którzy już Cię znają - taką reklamę możesz skierować do osób, które już były na twojej stronie (np. w koszyku), ale w ostatniej chwili zrezygnowały. Być może to dobry moment, żeby ich przekonać do strony.

 

Google Ads umożliwia prowadzenie kampanii reklamowych, ale także ich raportowanie. Dzięki temu narzędziu masz sporo informacji o osobach, które odwiedzają Twoją stronę, co daje Ci ciągłe możliwości rozwoju.

 

Interfejs, który pozwala na zarządzanie reklamami, jest bardzo intuicyjny. Google Ads pozwala na wybranie wygodnej metody płatności. Może to być podpicie własnej karty i zasilanie konta przed stworzeniem kampanii; zasilenie konta z góry przelewem bankowym; opłacanie kampanii z dołu (w tym przypadku płacimy z dołu, co może się okazać zgubne dla naszego portfela), a także kredyt Google, który najczęściej jest proponowany dużym firmom, które prowadzą wiele kampanii naraz (tu tworzona jest faktura zbiorcza na koniec każdego miesiąca).

 

20 lat zawodu doradcy podatkowego

© 2016 Tax Credit

projekt i wykonanie: agencja interaktywna cyberstudio.pl, cms: abeon cms abeon.pl