Strona główna / Marketing internetowy / Czym jest remarketing i jak z niego korzystać?

Czym jest remarketing i jak z niego korzystać?

 

Zastanawialiście się kiedyś, ile osób weszło na Waszą stronę, ale nigdy nie dokonało zakupu? Oczywiście, istnieje wiele programów śledzących ruch na stronie. Wiemy także, że ilość osób odwiedzających jest znacznie wyższa niż liczba samych kupujących.

Aby dotrzeć do potrzeb naszego potencjalnego klienta, należy sprawdzić, co powstrzymuje go przed wykonaniem ostatecznego ruchu, tego, na którym nam jako przedsiębiorcom zależy najbardziej. Nigdy jednak nie można zapominać o potencjale osób, które co prawda nic u nas nie kupiły, ale skoro już odwiedziły naszą stronę, to marka istnieje w ich świadomości!

 

W tym miejscu pojawia się pojęcie remarketingu, z zakresu e-commerce. Czym jest remarketing?

 To nic innego jak jednej ze sposobów sprawnego docierania do odbiorców. Tu jednak mamy na myśli odbiorców, którzy już nas znają. Często, gdy odwiedzamy daną stronę internetową, ale nie dokonujemy na niej zakupu, nawet po dłuższym czasie, pokazują nam się reklamy właśnie tej strony. Banery reklamowe w rogach portali internetowych, na YouTube czy innych popularnych stronach to zabiegi wykorzystywane w realizacji remarketingu. 

Oczywiście, głównym celem kampanii remarketingowych jest ponowne wejście na naszą stronę przez potencjalnego klienta.

Działania remarketingowe tworzą wrażenie kreowania relacji między marką a niezdecydowanym użytkownikiem.

Odwiedziny nie miały wpływu na konwersję, działają na bazie plików cookie. Ciasteczka zapisują informacje o odwiedzinach użytkownika i wykorzystują je do tworzenia kampanii kierunkowych. 


Uwaga! Ciasteczka nie są wieczne. Po pewnym czasie informacje znikają. Mogą zniknąć także, wtedy kiedy użytkownik wyczyści historię wyszukiwania.

 

W celu rozpoczęcia kampanii reklamowej niezbędne będzie:

 

  • wyposażenie strony w skrypt, który będzie zapisywał pliki cookies (również podstrony),
  • zaplanowanie kampanii (polecamy narzędzie Google AdWords),
  • ustalenie budżetu na kampanie i ewentualne grafiki.

 

Należy pamiętać, że każda reklama może zadziałać pozytywnie, jak i negatywnie. Najważniejsze jest, aby nie stosować jej w sposób nachalny i każde działania dostosować do typów użytkowników, które jesteśmy w stanie zdefiniować na postawie konkretnych aktywności na naszej stronie.

  

Plusy kampanii remarketingowych

Niewątpliwie działania remarketingowe mają swoje zalety. Przede wszystkim, przynoszą one stosunkowo szybkie i obiecujące efekty. Dzięki dostosowaniu przekazu do użytkowników, mamy znacznie większe szanse na zwiększenie konwersji. Niezwykle ważne jest także to, że dzięki takim działaniom zwiększa się ruch na stronie, co może pozytywnie wpłynąć także na decyzje zakupowe obecnych klientów.

Ponownie podkreślamy, że działania remarketingowe są sposobem na pozyskanie zaufania osób, które już odwiedzały naszą stronę, a ostatecznie na pozyskanie nowych klientów.

 

Oczywiście, nie będzie zaskoczeniem, jeżeli powiemy, że w ramach Google AdWords mamy możliwość tworzenia kampanii reklamowych. Reklamy oferowane przez Google są w stanie dotrzeć do ponad 90% miejsc, które są odwiedzane przez użytkowników. Ta informacja daje bardzo duże szanse na powodzenie kampanii. Kampanie remarketimgowe zazwyczaj stawiają na wizualny aspekt. Zwykle są to przykuwające uwagę banery na popularnych stronach internetowych.

20 lat zawodu doradcy podatkowego

© 2016 Tax Credit

projekt i wykonanie: agencja interaktywna cyberstudio.pl, cms: abeon cms abeon.pl