Strona główna / Marketing internetowy / Inbound marketing, czyli jak być przed innymi w sprzedaży internetowej?

Inbound marketing, czyli jak być przed innymi w sprzedaży internetowej?

Inbound marketing to stosunkowo nowa strategia wykorzystywana w świecie marketingu. Obecnie jej sukces możemy obserwować i cieszyć się efektami.

 

Czym jest Inbound Marketing?

Strategia, której celem jest zainteresować klienta, a później nawiązać z nim silną więź. Idea polega na tym, aby klienci mogli sami znaleźć to, czego szukają. Są oni angażowani w działania marketingowe, w międzyczasie powierzając zaufanie i lojalność marce. Najtrafniejszym określeniem Inbound Marketingu, będzie stwierdzenie, że pojawia się on w miejscu, gdzie potencjalny klient go poszukuje. Ten typ marketingu to opozycja dla natarczywych reklam, które często odwodziły klienta od decyzji zakupowej.

 

Inbound Marketing to 4 podstawowe zasady:

 

  •  statystyki na stronie — każdy, kto prowadzi biznes online, musi wiedzieć, że kontrola i podbijanie statystyk jest niezwykle ważnym aspektem sukcesu. Programami, które z pewnością okażą się pomocne przy kontrolowaniu statystyk, będą m.in. Google Analytics, Share Tally czy Webside Grader. Reklama w popularnych miejscach tj. media społecznościowe to dopiero połowa sukcesu.
  •  przywiązanie/lojalność wobec marki — sprowadzenie użytkowników na stronę to duży krok, ale nie zagwarantuje nam nowych, stałych klientów. Tu przede wszystkim musimy postawić na jakość stworzonej strony. Zadaj sobie pytanie, czy Twoja strona internetowa jest atrakcyjna? Czy jest intuicyjna? Czy jeżeli będziesz chciał znaleźć na niej konkretne informacje, to uda Ci się to? Jeżeli tak to wykonałeś dobrą pracę! Zadbanie o wartościowe treści i atrakcyjność strony sprawi, że przypadkowy użytkownik może stać się oddanym klientem.
  •  konwersja — jeżeli chcemy, aby osoba odwiedzająca naszą stronę stała się klientem, to musimy jej w tym pomóc. Wiemy już, że strona internetowa i jej poziom atrakcyjności wpłynie na decyzję zakupową. Co jeszcze? Funkcjonalność! Strona internetowa musi mieć dobrze zaprojektowane Call to Action, czyli link, który po kliknięciu przeniesie użytkowania do miejsca docelowego. To niezwykle ważne narzędzie w marketingu internetowym. Zwykle jest to bardzo widoczny guzik, który może pomoc w szybciej decyzji o zakupie.
  •  pomiary efektywności — jednym z głównych założeń prowadzenia biznesu online jest stworzenie i zrozumienie działań marketingowych, które sprawdzą się w danej branży, przy użyciu danych produktów. Jest to pierwszy krok do tego, aby w sposób trafny kreować przekaz reklamowy, by był on efektywny. Do pomiarów takiej efektywności niezbędne będzie wskaźnik ROI. Powodzeniem mogą korzystać z niego gigantyczne przedsiębiorstwa, jak i niewielkiej firmy. Wskaźnik pomoże nam ocenić rentowność podjętych działań, w tym kampanii reklamowych.

 

Na odbiór marki składa się wiele aspektów, ale to, co przyciąga uwagę potencjalnych klientów to atrakcyjne treści i wygląd strony internetowej czy profilu w mediach społecznościowych. Przypominamy, że każde źródło, którym komunikujemy się z klientem jest wizytówką marki! Warto wspomnieć także o tym, że działania SEO są bardzo ważne w ujęciu Inbound Marketingu.

Cała idea opiera się na zadowolonym kliencie, który sam będzie powracał, ale będzie także polecał markę innym użytkownikom, czyli stanie się źródłem dostarczającym firmie nowe leady. Tacy klienci zapewnią firmie ciągły rozwój, dlatego tak bardzo istotne jest zadowolenie klienta, który przechodzi przez wszystkie etapy na naszej stronie internetowej. Zebrane pozytywne doświadczenia przekładają się na lojalność. Krótko mówiąc, Twoja strona internetowa musi być idealnie dopracowana, aby przynosić prawdziwe efekty.

 

Działania, które pomogą uatrakcyjnić Twoją firmę online: 

  • reklama
  • prowadzenie bloga/vloga
  • codzienne działania w mediach społecznościowych
  • e-mail marketing
  • chatbot

 

Zbliż się do klienta i traktuj go jak przyjaciela. Podawaj mu jasne rozwiązania, ale nie pozbawiaj go autonomii. Pamiętaj, relacja z klientem to klucz do sukcesu!

20 lat zawodu doradcy podatkowego

© 2016 Tax Credit

projekt i wykonanie: agencja interaktywna cyberstudio.pl, cms: abeon cms abeon.pl