Strona główna / Marketing internetowy / Załóż swój sklep online! 7 kroków do dobrze prosperującego sklepu internetowego.

Załóż swój sklep online! 7 kroków do dobrze prosperującego sklepu internetowego.

Przedsiębiorcy coraz częściej przenoszą swój biznes do świata online. Dlaczego?

 

Większy zasięg produktów, klienci nie muszą wychodzić z domu, aby zrobić zakupy, przedsiębiorcy mają niższe koszty utrzymania sklepu. To zaledwie początek zalet, jakie niesie za sobą sklep online!  

 

Dziś powiemy Wam, na co zwrócić uwagę przy tworzeniu sklepu internetowego, aby przynosił korzyści!  

 

Mimo że sklep internetowy ma wiele zalet, musimy obalić mit, o tym, że wystarczy go postawić, aby pieniądze same wpływały na Wasze konta. Sklep internetowy wymaga wiele pracy i zrozumienia tego, jak funkcjonuje rynek online. 

 

 

 

  • Przejrzysta, przyjemna dla oka strona — to podstawa! Postaw się na miejscu klienta i pomyśl, jaka strona najbardziej zachęci Cię do zakupów. Jeżeli chcesz wiedzieć, jakie rozwiązania są najbardziej przyjazne dla użytkownika buszującego po stronie internetowej, skonsultuj się ze specjalistą z dziedziny UX, czyli user experience. Zwróć uwagę na to, jak Twoja strona komunikuje się z użytkownikami i usystematyzuj taką komunikację również w newsletterze, mediach społecznościowych itp. Spójność marki jest bardzo ważna dla klientów! Równie ważne jest określenie kategorii, czy dodanie zakładki „Top20”, „Nowości”, czy „Bestsellery”.
  • Zadbaj o pozycjonowanie! Dziś bez tego ciężko przebić się stronie przez masę konkurencji. Dzięki prawidłowej optymalizacji w kwestii słów kluczowych Twoja strona będzie częściej wyświetlać się w wyszukiwarce, po wpisaniu przez klienta odpowiednich słów kluczowych. Tu również przyda się rada i pomoc eksperta. Pamiętaj, aby tworzyć oryginalne treści na swojej stronie — opisuj dokładnie każdą usługę i produkt
  • Media społecznościowe — prawdziwi wymiatacze dzisiejszych czasów w biznesie online. Ciężko sobie wyobrazić sklep internetowy, który nie prowadzi mediów społecznościowych. To świetna przestrzeń do zdobywania nowych użytkowników na stronie, a także do nawiązywania relacji z klientami. Rozwijaj swoje media społecznościowe i buduj zaangażowaną społeczność. Staraj się publikować regularnie ciekawy content — mogą to być ciekawostki, niekiedy konkursy i wszystko, co może zaangażować obserwatorów. 
     
  • Blog — pisz, pisz i jeszcze raz pisz! Prowadzenie bloga firmowego ma kilka zalet. Pierwszą z nich jest pozycjonowanie (wróćmy do punktu nr 2). Z drugiej strony ciekawy kontent na Twoim blogu może przyciągnąć wielu nowych użytkowników, którzy po czasie mogą stać się Twoimi klientami. Pisz o branży, która dotyczy Twojego sklepu, ale w szerszym rozumieniu. Jeżeli sprzedajesz kosmetyki — pisz o nich, ale również o pielęgnacji, formach relaksu itp. Jeżeli z kolei sprzedajesz ubrania — pisz o materiałach, stylach, modzie itp. Tworzenie bloga to w dużej mierze odpowiadanie na pytania, które często zadają użytkownicy przeglądarce internetowej, w danej branży.
  • Promocja, rabat, prezent — użytkownicy internetu uwielbiają wyprzedaże czy prezenty do przesyłek. Skorzystaj z tego i zainteresuj ich swoją stroną. Możesz na przykład przyznać rabat na pierwsze zakupy lub po pierwszych zakupach, na kolejne! Dzięki temu marka zapisuje się pozytywnie w pamięci klientów. Podobnie możesz wynagrodzić lojalnych, stałych klientów. 
     
  • Reklama dźwignią handlu — znasz to, prawda? No właśnie! Internet proponuje możliwość personalizowanych reklam, dzięki czemu reklama będzie mogła dotrzeć do potencjalnych zainteresowanych! Skorzystaj z możliwości reklamy na Facebooku lub poprzedni Google AdWords. Jest wiele możliwości reklamy! Możesz na przykład skorzystać z artykułów sponsorowanych, jeżeli Twój produkt spodoba się jakiemuś dziennikarzowi, być może będzie on chciał o nim napisać?
  • Zadbaj o obsługę Klienta również po sprzedaży! Zostaw po sobie pozytywny ślad. Możesz zapytać go mailowo o opinię na temat produktu, który kupił, możesz stworzyć mailing dla osób, które już coś u Ciebie kupiły z podobnymi propozycjami lub podziękowaniami za zakup. Postaraj się wymyślić coś, co sprawi, że nie stracisz kontaktu z dotychczasowymi klientami! 

 

 

20 lat zawodu doradcy podatkowego

© 2016 Tax Credit

projekt i wykonanie: agencja interaktywna cyberstudio.pl, cms: abeon cms abeon.pl