ecpodatkowe.pl on Facebook
Strona główna / Pomysł na własny biznes / Recepta na dobry biznes?

Recepta na dobry biznes?

Posiadanie własnej, dobrze prosperującej firmy to marzenie wielu, jednak nie jest to takie łatwe. Wielu przedsiębiorców otwiera wciąż przeróżne biznesy, ale tylko niektóre z nich potrafią przetrwać, nie mówiąc już o prospericie. Czy jest jakaś recepta na dobry biznes? Wydaje się, że takowej nie ma, ale przestrzeganie paru poniższych zasad znacznie zwiększy prawdopodobieństwo, że nasz biznes przetrwa, będzie się rozwijał, a nawet osiągnie sukces.

  • Przede wszystkim osoby stawiające pierwsze kroki w biznesie powinny pamiętać, że rynek potrzebuje innowacji, a wielu znanych dziś potentatów z różnych branż zaczynało od zaproponowania klientom czegoś nowego, czego jeszcze nie było. Stąd też zakładając swoją pierwszą działalność gospodarczą pomyśl, czy jesteś w stanie zaproponować coś nowego, interesującego. Jeśli tak, możesz wyprzedzić swoją konkurencje co najmniej o kilka kroków już na starcie.
  • Myśląc o klientach, pamiętaj aby zaoferować im coś więcej, tzw. wartość dodaną. Dzięki temu Twoja firma zostanie zapamiętana pozytywnie i wzbudzi zaufanie. Pamiętasz o kawie w Lukas-Banku? Niby drobiazg, ale...
  • Nie zapominaj także o pracownikach – w końcu to oni są najważniejsi, i to dzięki nim możesz napędzać swoją działalność. Twoi pracownicy to także rezerwuar nowych pomysłów, słuchaj, co mają do powiedzenia czy zaproponowania. Sam ich o to pytaj. Doszkalaj ich, a także nagradzaj, jesli sami się doszkalają i rozwijają.
  • Pamiętaj także o różnorodności. Im więcej masz źródeł pozyskiwania klientów, tym Twoja firma trafi do większego grona odbiorców. Nie zaniedbuj żadnego ze znanych Ci źródeł i wciąż poszukuj nowych.
  • Warto również udzielać się w organizacjach networkingowych, które pozwolą na zdobycie nowych kontaktów. Nawiązuj takich kontaktów jak najwięcej, zyskasz informacje, wiedzę i wsparcie psychologiczne.
  • Kolejnym kluczowym elementem jest rozwój. Ciekawość i dociekliwość poznania nowych form komunikacji i sprzedaży sprawi, że Twoja firma stanie się interesująca nie tylko dla klientów, ale także dla inwestorów. Czytaj branżową literaturę i prasę, uczestnicz w szkoleniach, całkiem bezpłatnie można dokształcać się przede wszystkim w Internecie. Nie wolno Ci stać w miejscu, w dzisiejszych czasach wiele branż rozwija się niesłychanie szybko. Poznawaj nowe technologie, materiały, urządzenia, korzytaj z nich, bo konkurencja Ci ucieknie.

 

Masz pytanie dotyczące powyższego tematu albo innego, także związanego z opodatkowaniem / księgowością? Możesz zadać je TUTAJ.

Jeśli szukasz biura rachunkowego w Twojej okolicy, wypełnij formularz – otrzymasz niezobowiązującą ofertę biura w Twoim mieście.

20 lat zawodu doradcy podatkowego

© 2016 Tax Credit

projekt i wykonanie: agencja interaktywna cyberstudio.pl, cms: abeon cms abeon.pl