Strona główna / Sprzedaż wysyłkowa e-Commerce / Jak zwiększyć sprzedaż wysyłkową w e-commerce?

Jak zwiększyć sprzedaż wysyłkową w e-commerce?

Pytanie, które każdego dnia zadają sobie właściciele sklepów online, czyli „co jeszcze mogę zrobić, aby zwiększyć sprzedaż wysyłkową?”. To bardzo ciekawe pytanie, na które dziś odpowiemy! 

Pamiętajmy, że nie ma jednej uniwersalnej ścieżki, aby osiągnąć sukces. Każdy biznes jest inny, dlatego ważne jest, aby wciąż rozwijać się w strefie online i docierać do nowych użytkowników. 

 

Pop-up’y 

Dopasowany, ale nie przesadnie agresywny pop-up może znacząco zwiększyć sprzedaż w internecie. Kiedy zapytamy kogoś, czy nie denerwują go te okienka wyskakujące na nowych strona, najpewniej usłyszymy, że bardzo denerwują. Mimo całej swojej natarczywości, komunikaty z propozycjami dla użytkownika są bardzo dobrym sposobem na pozyskanie klientów. Dziś żyjemy szybko. Dobrze skonstruowany pop-up pomoże sprawnie kupić to, czego użytkownik właśnie potrzebuje. 

 

Użytkownik odczuwa strach przed utratą

Częstym zabiegiem zwiększającym sprzedaż online jest stwarzanie pozorów niedostępności, limitowania itp. Często przy produktach widnieje informacja „zostały ostatnie sztuki” lub „ten produkt sprzedaje się bardzo szybko”, „do końca akcji zostało...”. Takie działania nakłaniają kupującego do podjęcia szybkiej decyzji. Ten robi to w obawie przed utratą czegoś bardzo wartościowego. 

 

Uwaga! Zdarza się, że klienci, którzy kupili coś w naszym sklepie pod wpływem impulsu, oddają rzeczy kilka dni później. 

 

 

Uatrakcyjnienie strony 

User experience to dział w marketingu internetowym, który jest traktowany coraz poważniej. Odczucia użytkownika chodzącego po naszej stronie internetowej są niezwykle ważne dla podjęcia działań zbliżających go do zakupu w przyszłości. Strona powinna być dopasowana do przyzwyczajeń użytkowników. Funkcjonują niezbędne elementy strony internetowej, bez których użytkownik czuje się zagubiony i nie potrafi sprawnie poruszać się po stronie. Do takich elementów należy wyszukiwarka, kategorie produktów itp. 

Jeżeli strona internetowa została zaprojektowana pod odbiorców, jest przejrzysta i łatwa w obsłudze, to użytkownik chętniej przejdzie przez całą procedurę zakupu i nie zrezygnuje  na pewnym etapie. 

 

A może darmowa wysyłka? 

Zabieg dzięki, któremu użytkownicy zwiększają swoje zakupy. Jeżeli brakuje nam 40 złotych do darmowej przesyłki, to w wielu przypadkach dorzucimy coś do koszyka. Tak działa ludzki umysł. Widzi swojego rodzaju oszczędność, choć najczęściej jest to bardzo mylące. 

 

Bądź najlepszy! 

Minęły czasy kiedy użytkownicy chcieli kupować w danym miejscu, bo cena jest korzystniejsza. Oczywiście, ona również ma duży wpływ na decyzje zakupowe użytkowników, jednak dziś znacznie bardziej liczą się - opieka nad procesem zakupowym klienta, polecenia innych, ciekawy design... Na bycie najlepszym składa się wiele spraw, jednak obecnie sprzedaż wysyłkowa to machina, która angażuje wiele osób i przedmiotów w proces. Odezwij się do influencerów, którzy ideologicznie odpowiadają Twoim produktom. Dobrze dobrana współpraca może Ci przynieść naprawdę wielu wiernych klientów! Pamiętaj też, że najwyższa jakość obsługi klienta, to bardzo zadowolony klient. Brak jakichkolwiek problemów organizacyjnych, to właśnie to, na co liczy klient, przychodząc do Ciebie. Klient chce zapłacić i otrzymać produkt lub usługę. Twoim zadaniem jest umożliwienie mi tego bez większych problemów.

 

Nie zapomnij o synchronizacji urządzeń

Wiele firm zupełnie bagatelizuje ten temat, chociaż jest on wyjątkowo ważny w dzisiejszych czasach. Czasem zapominamy, że obecnie nie komputer, a telefon stanowi centrum sterowania. Pamiętaj, aby Twoja strona działała idealnie, niezależnie od nośnika! 

 

Zadbaj o treści na stronie 

Pamiętaj, że treści na Twojej stronie (szczególnie opisy, czy blog) powinny być pisane zgodnie z SEO. Dzięki temu przypodobasz się Google i Twoja strona będzie się pięła coraz wyżej w wyszukiwarce. To proste! Im więcej użyjesz słów, które z reguły interesują internautów,  tym większe szanse na sprzedaż! 

Pamiętajcie, że własny sklep online to ciągła praca i rozwój. Prawa internetu są krótkotrwałe. Technologia wciąż się rozwija, w my musimy za nią nadążać! 

20 lat zawodu doradcy podatkowego

© 2016 Tax Credit

projekt i wykonanie: agencja interaktywna cyberstudio.pl, cms: abeon cms abeon.pl